سه شنبه 01 خرداد 1397

▼ جـدیـدتـریـن هـا ▼


تبلیغات
پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
موضوعات سایت
گالری عکس
اطلایه وبسایت
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : [Blog_Posts]
  • کل نظرات : [Blog_Comments]
  • آمار کاربران
  • کل کاربران : [Blog_User]
  • افراد آنلاین : [Online]
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : [Today]
  • بازدید دیروز : [Yesterday]
  • بازدید ماهانه : [Month]
  • بازدید سالانه : [Year]
  • بازدید کل : [All]
  • اطلاعات
  • امروز : سه شنبه 01 خرداد 1397
  • آی پی شما : [IP]
  • مرورگر شما : [Browser]
تبلیغات
آرشیو سایت
تبلیغات
خرید پوشاک و زیورآلات
خرید کارت شارژ
دانلود انواع فایل
مرکز بازی های آنلاین
تبادل لینک
فروش دامنه
پایگاه علمی فرهنگی تلسمیک
اخبار آب
تبلیغات متنی
مجموعه ترفند های آفیس



چاپ A5 در نصف صفحه A4

هنگامی كه یك فایل با ابعاد A5 را برای چاپ ارسال می كنید. چاپگر آن را در وسط صفحه چاپ می‌كند.
برای این كه بتوانید در هر كاغذ A4 دو صفحه چاپ كنید پس از فشردن كلیدهای Ctrl+P یا انتخاب Print از منوی File در قسمت Zoom در مقابل Page per sheet گزینه 2pages را انتخابت كنید.

انتقال داده‌های Excel به PowePoint
در اكسل محدوده خانه‌های مورد نظر خود را انتخاب كرده و پس از كلیك راست Copy را انتخاب كنید.در پاورپوینت گزینه Paste Special را از منوی Edit انتخاب كنید.اگر می‌خواهید انتخاب شما عیناً چسبانده شود picture را انتخاب كنید.اگر می‌خواهید انتخاب شما به صورت لینك با اكسل چسبانده شود تا بتوانید تغییرات بعدی را نیز مشاهده كنید گزینه Microsoft Excel Worksheet Object را انتخاب كنید.

مرتب ساز جدول در Word
گزینه Sort در منوی Table را انتخاب كنید. د رمقابل Sort by نام ستونی كه قصد مرتب كردن آن را دارید وارد كنید.
 گزینه Type نوع داده‌های موجود در جدول را مشخص می كند.(متن یا عدد)
با استفاده از Then by می توانید ستون های دیگر را مرتب سازید و توسط My list has باید مشخص كنید آیا سرتیتر دارید یا خیر. اگر روی Header Row كلیك كنید هنگام مرتب سازی عنوان را جابه‌جا نمی كند.
گزینه Ascending به طور صعودی و گزینه Descending به طور نزولی مرتب سازی می كند.

ترسیم چندین شكل هندسی
در Word پس از هر بار ترسیم اشاره گر ماوس به شكل اصلی خود برمی گردد و برای دوباره كشیدن یك شكل باید دوباره آن گزینه را انتخاب كنید. در مواردی كه می خواهید از یك شكل چندین بار ترسیم كنید می توانید روی آن گزینه در نوار ابزار Drowing دو بار كلیك كنید به این ترتیب Word روی این گزینه قفل شود تا زمانی كه كلید Esc را بفشارید یا دوباره رو گزینه ترسیمی كلیك كنید.
برای Auto Shapeها ابتدا باید نوار ابزار مربوطه را به طور مستقل بیاورید. برای این كار میتوانید خط افقی بالای هر زیر منو را بكشید.

تغییر فواصل بین خطوط در یك چشم به هم زدن
ابتدا متن مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای یك برابر نمودن فاصله Ctrl+1، دوبرابر نمودن فاصله Ctrl+2 و برای یك‌و‌نیم برابر نمودن فاصله Ctrl+5 را فشار دهید.

حذف فرمتها در حین كپی كردن و چسباندن
تنها هنگام چسباندن به جایی Ctrl+V یا Paste از منوی Edit از گزینه Paste Special در همان منو استفاده كنید و Unformatted را انتخاب كنید.

جلوگیری از تكه شدن یك پاراگراف هنگام رفتن به صفحه بعد
پاراگراف را انتخاب كرده و روی آن كلیك راست كنید و Paragraph را انتخاب كنید. وارد زبانه Lines and Page Breaks شوید و Keep lines together را علامت بزنید.

یكی برای همه
در Word افراد مبتدی معمولا تیترها و عنوانها را به طور دستی تغییر می دهند اما اگر یك كمی یك كمی یك كمی حرفه‌ای باشند قبل از اینكار Style یك عنوان را تغییر می دهند و برای عنوانهای مشابه از آن Style استفاده می كنند.
برای این كار از منوی Format گزینه Style and Formatting را انتخاب كنید تا یك پنجره در سمت راست مانیتور اضافه شود. اكنون می توانید با استفاده از New Style به ایجاد یك طرح برای عنوان خود بپردازید و یا از Styleهای آماده استفاده كنید.
 خوب اما اصل مطلب! از دیگر ویژگی‌های استفاده از این روش اینست كه اگر شما هنگام ایجاد یك Style جدید ویا در كادر Modify سایر Styleهای موجود گزینه Automatically Update را علامت بزنید، اگر یكی از عنوانها را تغییر دهید سایر عنوانهایی كه از این Style استفاده می كنند نیز تغییر می كنند یعنی «یكی برای همه»!

خط كشی با Word
ابتدا دقت كنید در منوی View گزینه Ruler تیك خورده باشد. عبارت مورد نظر خود را بنویسید سپس روی گوشه سمت چپ خط‌ كش بالای صفحه چندین بار كلیك كنید. مشاهده می‌كنید كه علائم آن تغییر می‌كند.نشانه مورد نظر خود را كه می‌توانید چپ چین، راست چین، یا وسط چین باشد انتخاب كنید سپس روی خط كش افقی در محل مورد نظر كلیك كنید تا نشانه در آنجا ایجاد شود. اكنون به ابتدای عبارت مورد نظر بروید و كلید Tab را فشار دهید تا عبارت شما به محل مورد نظر انتقال یابد.
برای تعیین دقیق فاصله‌ها و همچنین پركرن فاصله ایجاد شده به وسیله نقطه چین از منوی Format گزینه Tab را انتخاب كنید.


وسط چین كردن یك صفحه به صورت عمودی
ابتدا اشاره گر ماوس را در صفحه مورد نظر قرار دهید سپس به منوی File رفته و گزینه Page Setup را انتخاب كنید.در زبانه Layout و در جعبه Vertical Alignment گزینه Center را انتخاب كنید. در جعبه Apply to نیز This point forward یا This section را انتخاب كنید.
برای رفتن به صفحه بعد از منوی Insert گزینه Break و سپس Next Page را انتخاب كنید. البته اگر وسط چین كردن در صفحه اول نبود این كار رادرابتدانیزانجامدهید.


اندیس های كلمات
=+Ctrl: اندیس پایین برای یك كلمه
=+Ctrl+Shift: اندیس بالا برای یك كلمه


حروف بزرگ و كوچك
برای تبدیل تمامی حروف به حروف بزرگ یا كوچك و یا حالتی كه حرف اول تمام كلمات بزرگ باشد می‌توانید از ‍Change Case در منوی Format استفاده كنید.
كلیدهای میانبر:
Crtrl+Shift+A: بزرگ كردن تمامی حروف
Crtrl+Shift+K: كوچك كردن تمامی حروف
Shift+F3: بزرگ و كوچك كردن به ترتیب


جلوگیری از به هم ریختگی قلم ها در PowePoint
اگر از قلمهای True Type استفاده می‌كنید، می‌توانید از امكان Embedding fonts بهره ببرید و به این ترتیب مطمئن باشید تمامی قلمهای شما در هرجا در دسترس خواهند بود.
    1_ از منوی File گزینه Save as را انتخاب كنید.
    2_ در پنجره باز شده Tools و سپس Save Options را انتخاب كنید.
    3_ گزینه Embed True Type Fonts را علامت بزنید و اسلاید خود را ذخیره كنید.

کلیدهای میانبر در Excel
1_جابه‌جا شدن بین كاربرگها Ctrl + Page down,Page up
2_ ایجاد یك خط جدید در یك خانه Alt + Enter
3_ انتخاب ستون جاری Ctrl + Spacebar
4_ انتخاب سطر جاری Shift + Spacebar
5_ ایجاد یك كاربرگ جدید Shift + F11

صفحات افقی و عمودی در یك فایل Word
ابتدا طرح اولیه صفحاتتان را انتخاب نمایید و چند صفحه بر این اساس ایجاد كنید.
سپس به منوی Insert رفته و Break را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای كه باز می‌شود Next Page را انتخاب كرده و Ok را فشار دهید. اكنون می توانید نوع این صفحه را در Page Setup تغییر دهید.


حفاظت از فایلهای برنامه‌های Office
در منوی Tools روی Options كلیك كنید و سپس وارد زبانه Security شوید.
اگر می‌خواهید فایل مشاهده نشود در قسمت Password to Open و اگر می‌خواهید در فایل تغییرات ایجاد نشود در قسمت Password to Modify یك كلمه عبور تایپ كنید و كلید OK را فشار دهید.

نشان دادن یك اسلاید بدون نوبت در Power Point
در Power Point هنگام ارائه كافی است شماره اسلایدی را كه می‌خواهید بدون نوبت نشان دهید تایپ كنید و كلید Enter را فشار دهید تا اسلاید مورد نظر نشان داده شود.
اگر شماره اسلاید مورد نظر خود را نمی‌دانید در هنگام ارائه بر روی اسلاید در حال نمایش راست كلیك كنید و روی Go و سپس By title بروید و از بین لیست اسلایدهایی كه می‌بینید اسلاید مورد نظر خود را انتخاب كنید تا نمایش داده‌شود.

نوشتن در یك اسلاید در حین ارائه در Power Point
برای نوشتن در حین یك ارائه روی اسلاید راست كلیك كنید و سپس در قسمت Pointer Options بر روی Pen كلیك كنید.
هنگامی كه نوشتن تمام شد كلید Esc را بزنید. توجه كنید تمام خطوط و نوشته‌هایی كه با این قلم می نویسید پس از اینكه به اسلاید بعدی می روید از بین می‌روند.

جایگزین كردن یك فونت در Power Point
برای این كار در منوی Format روی Replace Fonts كلیك كنید و سپس در لیست Replace روی فونتی كه می خواهید تغییر دهید كلیك كنید و در لیست Whit روی فونتی كه می خواهید جایگزین فونت قبلی در تمام اسلایدها شود كلیك كنید. كلید Replace را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود.

فهرست نویسی در Word
استیل متنی را كه می خواهید در فهرست مطالب آورده شود به كمك گزینه Styles and Formatting از منوی Format مشخص كنید.
همچنین شما می توانید با انتخاب New Style از پنجره‌ای كه به كنار صفحه می چسبد یك استیل دلخواه ایجاد كنید.
به جایی كه قرار است در آنجا فهرست وارد شود بروید و از منوی Insert گزینه Reference و سپس Index and Tables را انتخاب كنید.
در پنجره‌ای كه باز می شود وارد زبانه Table of Contents شوید و با فشردن كلید Options استیلی را كه برای عنوان‌های خود انتخاب كرده‌اید بیابید و در جلوی آن شماره 1 را وارد كنید و شماره سایر استیل‌ها را حذف كنید.
 اگر متن شما دارای عنوان‌های فرعی است استیل دیگری به آن‌ها بدهید و در بخش شماره‌گذاری شماره 2 به آن استیل بدهید.



حذف فرمت‌ها در Word

ابتدا با فشردن كلید ها Ctrl + A تمام متن را انتخاب كنید یا قسمتی از متن را كه مایل به حذف فرمتهای آن هستید انتخاب كنید سپس كلید های Ctrl + Shift + N را فشار دهید.
منظور از فرمتهای Word علامت‌ها و ویژگی‌هایی است كه روی متن اعمال می شود.

زوم كردن سریع در Word
كلید Ctrl را نگه داشته و Scroll موس خود(كلید چرخشی) را به جهت دلخواه بچرخانید تا درشت‌نمایی كم یا زیاد شود. اگر این كار را در Internet Explorer انجام دهید اندازه نوشته‌ها تغییر می كند.

مشاهده دوبخش یك فایل در Word به طور هم زمان
از انتهای نوار پیمایش عمودی(Scroll Bar) نوار جداكننده را انتخاب كنید و بدون رها كردن موس آن را به وسط صفحه بكشید. اكنون می توانید دو قسمت مختلف یك متن را همزمان مشاهده كرده و در صورت لزوم عبارات را جابه‌جا كنید. برای بازگشت به حالت قبلی روی آن دوبار پشت سرهم كلیك كنید.

معادله نویسی در Word
ابتدا Customize را از منوی Tools انتخاب كنید. در زبانه Commands در قسمت Categories گزینه Insert را انتخاب كنید. در قسمت Commands گزینه Equation Editor را كه با علامت «آلفا زیر رادیكال» مشخص شده است با موس گرفته و در نوار ابزار رها كنید.
حالا روی این ابزار جدید كلیك كنید اگر Word را به طور كامل نصب كرده باشید وارد صفحه Equation Editor می شوید و می توانید معادلات و فورمول‌های خود را بنویسید و اگر word شما كامل نصب نشده باشد باید CD برنامه Office را در CDRom خود قرار دهید تا این ابزار به طور خودكار نصب شود.
برای بازگشت به صفحه اصلی در یك جای خالی كلیك كنید.

ویرایش پیش‌نمایش چاپ
هنگامی كه در صفحه پیش‌نمایش چاپ(Print Preview) قرار دارید به طور معمول نمی توانید متن خود را اصلاح كنید. اما اگر كلید Magnifier را كه با علامت ذره‌بین در كنار علامت چاپگر وجود دارد خاموش كنید می توانید به ویرایش متن خود بپردازید.

تغییرات در منوها و اضافه كردن یك منوی جدید در Word
برای ایجاد تغییرات در منوها ابتدا از منوی Tools گزینه Customize را انتخاب كنید. هنگامی كه پنجره Customize باز است شما می توانید با راست كلیك روی منوها و زیرمنوها تغییرات دلخواه مانند تغییر در نام و تصویر را اعمال كنید یا با كشیدن و رها كردن جای آنها را تغییر دهید.
برا اضافه كردن منوی جدید در پنجره Customize وارد زبانه Commands شده و در قسمت Categories روی New Menu كلیك كنید.
پس از این كار New Menu نوشته شده در قسمت Commands را با موس بگیرید و در كنار منوها قرار دهید. برای اضافه كردن دستورات در این منو هم، ابتدا دسترسی دستور مورد نظر را از قسمت ‍Categories انتخاب و سپس خود دستور را از قسمت Commands با موس گرفته و در زیر منو قرار دهید.

تایپ در ویندوز XP مانند ویندوز 98
در ویندوز XP كلید برخی از حروف مانند پ و ژ با ویندوز 98 متفاوت است. برای اصلاح این امر شما به اجرای یك برنامه كه محصولی از شركت پرند است نیاز دارید.
این برنامه را می توانید از لینک زیر دریافت و نصب نمایید.پس از نصب این برنامه كلید حروف به جای اصلی خود(مانند ویندوز 98) باز خواهند گشت.
اكنون برای درج ویرگول از كلیدهای Shift + T و برا درج فاصله مجازی از كلیدهای Shift + Space می توان استفاده كرد.
تفاوت فاصله مجازی و فاصله حقیقی را می توانید با تفاوت فاصله پس از «می» در می توانید و می توانید مشاهده كنید.
حرف D در صفحه كلید «ی» را نمایش می دهد و كلیدهای Shift + V حرف «ی» را نمایش می دهد. كه می توانید در پایان كار متن آنها را باتوجه به آموزش قبلی جایگزین كنید.

جایگزین كردن عبارات در Word
در منوی Edit بر روی Replace كلیك كنید و در قسمت Find What كلمه فعلی و در قسمت Replace كلمه‌ای را كه می خواهید جایگزین شود تایپ كنید.
با كلیك بر روی Replace All تمام كلمه‌های جدید جایگزین كلمات قبلی خواهند شد.

تنظیم خودكار اندازه جداول در Word
مكان نما را در خانه‌ای از جدول كه می خواهید تنظیم شود قرار دهید. از منوی Table وارد زیرمنوی AutoFit شوید.
گزینه AutoFit to Contents جدولها را برحسب بیشترین كاراكتر موجود در خانه مورد نظر تنظیم می كند یعنی هرچه مقدار كاراكترهای موجود بیشتر شود عرض جدول نیز بیشتر می‌شود.
گزینه AutoFit to Window جدول را بر حسب عرض صفحه تنظیم می كند یعنی اگر عرض صفحه را افزایش دهید یا حاشیه آن را كم كنید عرض جدول به همان اندازه زیاد می شود. كه این گزینه پیش فرض Word است.
گزینه Fixed Column Width عرض جدول را ثابت نگه می دارد.
گزینه Distribute Rows Evenly تمام ردیف‌های جدول را با خانه‌ای كه مكان نما در آن قرار دارد هم‌اندازه می كند.
گزینه Distribute Columns Evenly تمام ستون‌های جدول را با خانه‌ای كه مكان نما در آن قرار دارد هم اندازه می كند.

پاورقی در Word
مكان نما را به كنار كلمه‌ای ببرید كه می خواهید در مورد آن توضیح دهید. از منوی Insert گزینه Reference و سپس Footnote را انتخاب نمایید.
در قسمت Location می توانید مكان قرار گرفتن توضیحات را مشخص كنید و در بخش Format هم می توانید نوع شماره‌گذاری را مشخص نمایید.
همچنین می توانید در مقابل Numbering مشخص كنید كه شماره گذاری ها در تمام صفحات ادامه داشته باشند(Continuos) و یا این كه در هر صفحه از اول شروع شوند(Start Each Page).

رفع مشکل درج دائمی عبارت Compatibility Mode در Word
Compatibility Mode یا «حالت سازگاری» قابلیتی است که در Microsoft Office 2007 از آن رونمایی شد. این قابلیت برای این امر ایجاد شد که بتوان به وسیله‌ی آن اسنادی را که توسط نسخه های قبلی آفیس ایجاد شده‎اند باز کرده و ویرایش نمود. اگر شما به وسیله‌ی Word 2007 یا نسخه‌‌های جدیدتر آن یک سند قدیمی را باز کنید، عبارت Compatibility Mode در نوار بالای Word نمایش داده می‌شود. حال ممکن است بنا به دلایلی عبارت مذکور، همواره و برای هر سند قدیمی و یا جدیدی نمایش داده شود. در این ترفند راه حلی برای رفع این مشکل معرفی می‌گردد.
برای حذف عبارت Compatibility Mode، سه روش وجود دارد:
روش اول:
ابتدا Word را باز کنید.
از منوی بالای صفحه، File را انتخاب کرده و سپس Options را برگزینید.
حال در پنجره‌ی Word Options و از منوی سمت چپ گزینه‌ی Save را انتخاب کنید.
اکنون از منوی کشویی Save files in this format گزینه‌ی زیر را انتخاب کرده و OK را بزنید.
Word Document (*.docx)
Word را گشوده و نتیجه را بررسی کنید.
اگر همچنان مشکل پابرجا است، روش دوم را انجام دهید.
روش دوم:
کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run گشوده شود.
عبارت زیر را وارد کرده و Enter را بزنید:
%appdata%\Microsoft\Templates
در پوشه‌ی باز شده فایل Normal.dotm را یافته و حذف نمایید.
اکنون مجدداً Word را باز کنید و نتیجه را بررسی نمایید.
اگر باز هم مشکل برقرار بود، به سراغ روش سوم بروید.
روش سوم:
دوباره کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کرده و OK را بزنید تا پنجره Registry Editor گشوده شود.
برای آفیس 2007 به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\W ord\Options
برای آفیس 2010 مسیر زیر را دنبال کنید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\W ord\Options
و بالاخره برای آفیس 2013 به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\W ord\Options
حال در سمت راست پنجره به دنبال متغیر CompatMode گشته و آن را حذف نمایید (با راست کلیک بر روی آن و انتخاب Delete).
در صورتی که چنین متغیری وجود نداشت بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را CompatMode قرار دهید.
حال بر روی CompatMode دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 0 تغییر داده و OK کنید.
اکنون می‌بایست این مشکل رفع شده باشد.

پاک کردن لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر در آفیس 2013
در صورت اجرای هر یک از نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس 2013، لیست آخرین فایل‌های باز شده توسط نرم‌افزار در سمت چپ پنجره در قسمت Recent نمایش داده می‌شود. این لیست با کلیک بر روی منوی File نیز قابل مشاهده است. در صورتی که تمایلی ندارید این لیست نمایش داده شود در این ترفند به نحوه‌ی حذف این لیست خواهیم پرداخت.
 بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود در مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس بر روی منوی File کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ بر روی Advanced کلیک کنید.
سپس در محدوده‌ی Display، گزینه‌ی Show this number of Recent Documents را بر روی 0 تنظیم نمایید.
اکنون بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
با این کار لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر ناپدید خواهد شد.

وارد کردن اطلاعات یکسان در چند سلول انتخاب شده در اکسل به صورت همزمان

فرض کنید در نرم‌افزار Microsoft Excel قصد دارید اطلاعات موجود در چند سلول با محتویات مختلف را به طور همزمان تغییر دهید و یک عبارت جدید را جایگزین همه‌ی آن‌ها کنید. شما برای انجام این کار چه خواهید کرد؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی انجام صحیح این کار به صورت سریع و اصولی بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا فایل مورد نظر خود در نرم‌افزار Microsoft Excel را فراخوانی کنید.
حال سلول‌های مورد نظر خود را به حالت انتخاب دربیاورید (برای این کار می‌توانید کلید Ctrl را نگه داشته و بر روی سلول‌های مورد نظر کلیک کنید و یا کلید Shift را نگه دارید و با استفاده از ماوس ابتدا و انتهای یک محدوده از سلول‌ها را انتخاب کنید).
پس از انتخاب سلول‌ها شروع به تایپ عبارت جدید مورد نظر خود کنید.
خواهید دید که عبارت تنها در آخرین سلول انتخابی تایپ می‌شود. نگران نباشید و به تایپ ادامه دهید.
در نهایت پس از پایان تایپ به جای فشردن Enter کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را فشار دهید.
خواهید دید که عبارت تایپ شده در تمامی سلول‌های انتخابی وارد می‌شود.

باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013
سیستم امنیتی آفیس 2013 نسبت به فایل‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید و قصد اجرای آن‌ها را دارید بسیار حساس است. این موضوع به این دلیل است که فایل‌ها در یک کامپیوتر دیگر ساخته و ویرایش شده‌اند. از این رو در صورتی که اقدام به اجرای فایلی که برای‌تان ایمیل شده است کنید، احتمال اینکه با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن این فایل توسط آفیس 2013 روبرو شوید زیاد است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013 بپردازیم.
برای این کار:
کافی است ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.
در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که فایل مذبور را اجرا کنید خواهید دید که دیگر پیغام خطایی مشاهده نشده و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس باز خواهد شد.
اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید (یا به عبارت دیگر یک مسیر امن ایجاد کنید):
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
 سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Trusted Locations کلیک کنید.
مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند.
برای اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.
در قسمت Path مسیر مورد نظر خود (شامل یک پوشه یا یک درایو) را درج نمایید (برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی Browse نیز استفاده کنید).
در نهایت پنجره‌های باز را OK کنید.

حذف SkyDrive Pro از منوی راست کلیک فایل‌ها و پوشه‌ها
اگر اقدام به نصب آفیس 2013 کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که اگر بر روی فایل یا پوشه‌ای راست کلیک کنید گزینه‌‌ای به نام SkyDrive Pro به این منو اضافه شده است. از این گزینه می‌توان برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها با یک سرور Microsoft SharePoint استفاده کرد. اما در عمل تقریباً این گزینه یک گزینه‌ی بلا استفاده است و کمتر کاربری از آن استفاده می‌کند. با استفاده از این ترفند می‌توانید SkyDrive Pro را از منوی راست کلیک ویندوز حذف کنید. این کار به دو روش قابل انجام است.
روش اول: از طریق رجیستری ویندوز
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
سپس در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:
HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shell
حال بر روی کلید SPFS.ContextMenu راست کلیک کرده و Delete و سپس Yes را انتخاب نمایید.
تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد.
روش دوم: از طریق CMD
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
سپس در پنجره‌ی Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Command Prompt، در صورتی که از ویندوز 32 بیتی استفاده می‌کنید این دستور را وارد کرده و Enter بزنید:
regsvr32 /u "%programfiles%\Microsoft Office\Office15\GROOVEEX.DLL"
و اگر ویندوز شما 64 بیتی است از این دستور استفاده کنید:
regsvr32 /u "%programfiles(x86)%\Microsoft Office\Office15\GROOVEEX.DLL"
دریافت پیغام زیر به منزله‌ی موفقیت‌آمیز بودن این عمل است:
DllUnregisterServer in C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\GROOVEEX.DLL succeeded.
اگر به جای این پیغام با یک پیغام خطا روبرو شدید، از این دستور استفاده نمایید:
regsvr32 /u "%programfiles%\Microsoft Office 15\root\Office15\GROOVEEX.DLL"
در این روش نیز تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد.

افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013 در آفیس 2013 تغییرات گسترده‌ای به ویژه در زمینه‌ی ارتباطات آنلاین با اینترنت در محیط آفیس صورت گرفته است. به عنوان مثال برخی از تنظیمات مرتبط با آفیس مستقیماً با سایت مایکروسافت چک می‌شود و در این میان آپلود و دانلودهایی صورت می‌گیرد. در صورتی که علاقه‌ای به این موضوع ندارید در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Privacy Options کلیک کنید.
اکنون اطمینان پیدا تیک هیچ یک از 4 گزینه‌ی زیر فعال نیست:
Download a file periodically that helps determine system problems •
Sign up for the Customer Experience Improvement Program •
Allow the Research task pane to check for and install new services •
Allow sending files to improve file validation •
سپس پنجره‌های باز را OK نمایید.
در صورت تمایل، این کار را بایستی در تمام نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس تکرار نمایید.


تغییر عنوان تب‌ها در آفیس 2013
در نوار ابزار موجود در بالای نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس 2013، عنوان تب‌ها با حروف بزرگ نمایش داده می‌شوند، نظیر INSERT،HOME و... . این موضوع شاید به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی تغییر عنوان تب‌ها در آفیس 2013 بپردازیم تا از این طریق بتوانید به عنوان مثال HOME را به Home و یا حتی عنواین دیگر تغییر دهید.
بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی یکی از تب‌ها (نظیر تب HOME) راست کلیک کرده و گزینه‌ی Customize the Ribbon را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت سمت راست و در محدوده‌ی Main Tabs عنوان کلیه تب‌ها را مشاهده خواهید کرد. اما اگر دقت کنید خواهید دید که عناوین این تب‌ها در این قسمت با حروف بزرگ درج نشده‌اند.
با این حال در این قسمت بر روی عنوان تب مورد نظر خود راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده در صورتی که قصد دارید یک عنوان دیگر برای تب انتخاب کنید، عنوان مورد نظر را وارد نمایید.
همچنین اگر قصد دارید تا عنوان این تب را از حروف بزرگ به حروف کوچک تبدیل کنید کافی است در انتهای این عنوان با استفاده از کلید Space یک فاصله تایپ کنید. به عنوان مثال در انتهای Home یک فاصله تایپ کنید.
سپس پنجره‌های باز را OK کنید.
در صورت تمایل، این کار را بایستی در تمام نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس تکرار نمایید.


غیرفعال کردن تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013 از طریق رجیستری ویندوز
یکی از ویژگی‌های جدیدی که در مجموعه‌ی آفیس 2013 به چشم می‌خورد، قرارگیری یک تصویر پشت‌زمینه در بالای سمت راست محیط نرم‌افزارهای آفیس است. در گذشته در این ترفند به نحوه‌ی تغییر این تصویر پشت‌زمینه پرداخته بودیم. هم اکنون قصد داریم به نحوه‌ی غیرفعال کردن این تصویر از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.
بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\C ommon\General
اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را DisableBackgrounds قرار دهید.
اکنون بر روی DisableBackgrounds دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار 1 را وارد کرده و OK کنید.


غیرفعال کردن صفحه‌ی Start در کلیه برنامه‌های آفیس از طریق رجیستری ویندوز
چندی پیش به معرفی ترفندی در خصوص غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013 پرداختیم. در این ترفند نحوه‌ی غیرفعال کردن صفحه‌ی Start در هر یک از برنامه‌های مجموعه‌ی آفیس 2013 به صورت جداگانه توضیح داده شده بود. مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که بایستی تک تک برنامه‌ها را اجرا کنید و این تنظیم را در آن‌ها اعمال کنید. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو می‌کنیم می‌توانید از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز تنها با یک تغییر، صفحه‌ی Start را در کلیه برنامه‌های آفیس 2013 غیرفعال کنید.
بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\C ommon\General
اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را DisableBootToOfficeStart قرار دهید.
اکنون بر روی DisableBootToOfficeStart دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار 1 را وارد کرده و OK کنید.
حال با باز کردن هر یک از برنامه‌های آفیس 2013 خواهید دید که دیگر صفحه‌ی Start باز نخواهد شد.
برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است به DisableBootToOfficeStart مقدار 0 بدهید.
همچنین در صورتی که قصد دارید از طریق رجیستری صفحه‌ی Start را در هر یک از برنامه‌ها به صورت مجزا غیرفعال کنید، ابتدا به مسیر مربوط به هر برنامه در رجیستری مراجعه کنید:
Microsoft Word 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\W ord\Options
Microsoft Excel 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\E xcel\Options
Microsoft PowerPoint 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\P owerPoint\Options
Microsoft Access 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\A ccess\Settings
Microsoft Visio 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\V isio\Application
Microsoft Project 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\M S Project\Options\General
Microsoft Publisher 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\P ublisher\Preferences
اکنون در مسیر مربوطه، یک مقدار DWORD جدید به نام DisableBootToOfficeStart بسازید و به آن مقدار 1 بدهید.


اضافه کردن متن از طریق فایل در Word
فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ی یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا فایلی که قصد دارید متون دیگر فایل‌ها در آن وارد شوند را در محیط Word فراخوانی نمایید.
اکنون در تب Insert بر روی فلش کنار Object کلیک نموده و Text from File را انتخاب کنید.
اکنون فایل متنی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Insert کلیک کنید.
خواهید دید که محتویات این فایل متنی وارد فایل کنونی شما در Word خواهد شد.
همچنین اگر دوست دارید به جای اینکه متن مستقیماً وارد فایل شود، در قالب یک آیکن قرار بگیرید و پس از دوبار کلیک بر روی آیکن، فایل دیگر فراخوانی شود، می‌توانید بدین صورت عمل کنید:
در تب Insert بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده به تب Create from File بروید.
سپس روی دکمه‌ی Browse کلیک نموده و پس از انتخاب فایل متنی مورد نظر بر روی Open کلیک کنید.
اکنون تیک گزینه‌ی Display as icon را فعال کرده و روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که آیکن این فایل درج شده است و پس از دوبار کلیک بر روی آن، فایل باز خواهد شد


چاپ سرستون‌ها در تمام صفحات در اکسل
اگر در محیط اکسل بر روی فایلی کار کنید که دارای سرستون (Header) باشد و تعداد صفحاتی که قصد چاپ کردن آن‌ها را دارید بیش از 1 صفحه‌ی کاغذ باشد حتماً متوجه این نکته شده‌اید که سرستون تنها در صفحه‌ی اول چاپ می‌شود و در صفحات بعدی تنها اطلاعات هستند که چاپ می‌شوند. به عنوان مثال اگر فایلی شامل اطلاعات شخصی افراد در اختیار داشته باشید و در سطر اول عنوان‌های هر ستون درج شده باشد (به عنوان مثال «نام»، «نام خانوادگی»، «شماره ملی» و...)، این عناوین در صفحات بعدی چاپ نخواهند شد. این موضوع چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو کنیم که از این پس می‌توانید به آسانی سرستون‌ها را در تمام صفحات چاپ کنید.
بدین منظور:
ابتدا در محیط Excel فایل مورد نظر را فراخوانی کنید.
اکنون به تب Page Layout رفته و در محدوده‌ی Page Setup بر روی Print Titles کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Rows to repeat at top عبارت زیر را وارد کنید:
$:$11
دقت کنید با این کار تنها سطر اول به سرستون انتخاب شده و در تمام صفحات تکرار می‌شود. اگر سطور دیگری مد نظرتان است می‌توانید بر روی دکمه‌ای که در روبروی این قسمت قرار دارد کلیک کرده و سطر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
همچنین اگر به جای سرستون دارای سرسطر هستید (یعنی عناوین به جای سطر در ستون قرار گرفته باشند) در همین پنجره بایستی قسمت Columns to repeat at left را تکمیل کنید.
با کلیک بر روی Print Preview نیز می‌توانید پیش‌نمایشی از چاپ با این نوع تنظیم را مشاهده کنید.
در نهایت بر روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید و اقدام به چاپ فایل کنید.


طراحی پاکت نامه در Word 2013
در Word 2013 می‌توانید ظاهر پاکت نامه‌های ارسالی خود را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همراه با جزئیات فراوان طراحی کرده و نهایتاً چاپ کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مختلف مورد نیاز خود را نیز از این طریق ایجاد کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا Word 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب MAILINGS مراجعه کرده و روی Envelopes کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address بایستی آدرس گیرنده و در قسمت Return address نیز آدرس فرستنده را وارد کنید.
با کلیک بر روی قسمت Feed نیز می‌توانید محل قرارگیری طرح پاکت روی کاغذ را مشخص کنید.
همچنین با کلیک بر روی Options نیز می‌توانید ابعاد پاکت را تعیین کنید.
در نهایت با کلیک بر روی Print می‌توانید طرح را چاپ کنید.
برای طراحی برچسب نیز در همین پنجره به تب Labels بروید.
اکنون در قسمت Address آدرس فرستنده را درج کنید.
با کلیک بر روی قسمت Labels نیز می‌توانید اندازه برچسب را تغییر دهید.
در آخر با کلیک بر روی Print برچسب‌ را بر روی کاعد چاپ خواهید کرد.


تغییر محل پیش‌فرض ذخیره فایل‌ها به هارددیسک در آفیس 2013
یکی از قابلیت‌های جدیدی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان ذخیره مستقیم فایل‌ها بر روی سرویس ذخیره آنلاین فایل SkyDrive است. به طور پیش‌فرض نیز SkyDrive به عنوان محل ذخیره فایل‌ها در آفیس 2013 قرار دارد. در صورتی که به این موضوع علاقه‌ای ندارید و دوست دارید که محل ذخیره فایل‌ها به هارددیسک کامپیوتر تغییر کند، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار دلخواه خود در مجموعه آفیس 2013 را اجرا کنید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس در تب File بر روی Options کلیک نمایید.
در مرحله‌ی بعد از قسمت سمت چپ پنجره، بر روی Save کلیک کنید.
اکنون گزینه‌ی Save to computer by default را یافته و تیک آن را فعال کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
از این پس Computer به عنوان محل ذخیره‌ی پیش‌فرض فایل‌ها انتخاب خواهد شد.

جلوگیری از تبدیل خودکار آدرس‌های اینترنتی به لینک در Word

همان‌طور که می‌دانید در نرم‌افزار Microsoft Word در صورتی که یک آدرس اینترنتی را تایپ کنید، این آدرس به صورت خودکار به یک لینک اینترنتی تبدیل می‌شود. در نتیجه اگر دوست نداشته باشید که این آدرس یک لینک شود بایستی یک‌بار کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z را بزنید تا لینک غیرفعال شود. اما اگر مدام این اتفاق برای‌تان می‌افتد و قصد دارید کلاً این قابلیت را در Word غیرفعال کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:

ابتدا  در نرم‌افزار Word وارد تب File شوید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
اکنون از قسمت سمت چپ پنجره، Proofing را انتخاب کنید.
در مرحله‌ی بعد بر روی دکمه‌ی AutoCorrect Options کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی AutoCorrect به تب AutoFormat as You Type بروید.
سپس تیک گزینه‌ی Internet and Network Paths with Hyperlinks را بردارید و پنجره‌های باز را OK کنید.
اکنون در صورتی که یک آدرس اینترنت را تایپ کنید خواهید دید که این آدرس به یک لینک اینترنتی تبدیل نمی‌شود و در صورت تمایل بایستی خودتان این کار را از طریق انتخاب Hyperlink در تب Insert انجام دهید
.


نحوه قرار دادن رمز عبور بر روی فایل‌های PDF در Word 2013
یکی از امکانات جدید و کاربردی موجود در Word 2013 امکان مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF است که در این ترفند به آن به طور کامل پرداخته شده است.علاوه بر این شما می‌توانید از فایل‌های PDF تولید شده به وسیله‌ی رمز عبور نیز محاظت کنید. بدین صورت که کاربر برای مشاهده محتویات این فایل بایستی حتماً رمز عبور را وارد کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا  فایل خود را در محیط Word 2013 فراخوانی کنید.
سپس از منوی File بر روی Save As کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد، محل ذخیره فایل را انتخاب نمایید.
اکنون در قسمت Save as type گزینه‌ی PDF را انتخاب کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Encrypt the document with a password را فعال کرده و بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
حال بایستی رمز عبور مورد نظر خود را وارد نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
در نهایت بر روی دکمه‌ی Save کلیک کنید تا فایل شما به صورت محافظت‌شده ذخیره شود.

افزودن خط جداساز در میان لیست ایمیل‌ها در Outlook 2013

در نرم‌افزار Outlook 2013 ایمیل‌های دریافتی و ارسالی در تب Home به صورت لیست شده نمایش داده می‌شوند. در صورتی که تعداد این ایمیل‌ها زیاد باشد شاید تشخیص هر یک مقداری سخت باشد چرا که ایمیل‌ها تنها با مقدار کمی فاصله از هم جدا شده‌اند و تمیز دادن آن‌ها از یکدیگر مشکل است. در این ترفند به نحوه‌ی اضافه کردن خط جداساز در میان لیست ایمیل‌ها در Outlook 2013 حواهیم پرداخت تا تشخیص ایمیل‌ها از یکدیگر راحت‌تر شود.
بدین منظور:
ابتدا در محیط Outlook 2013 به تب View بروید.
سپس بر روی View Settings کلیک کنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی Advanced View Settings بر روی دکمه‌ی Other Settings کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده،‌ در قسمت Grid Lines and Grouping Heading گزینه‌ی Grid line style را بر روی Solid تنظیم نمایید.
پنجره‌های باز را OK نمایید.
اکنون در صورتی که لیست ایمیل‌ها را مشاهده کنید خواهید دید که ایمیل‌ها با یک خط از یکدیگر جدا شده‌اند.

تغییر ظاهر ایمیل‌های خوانده نشده در Outlook 2013

وسط نرم‌افزار Outlook در نسخه 2013 مجموعه‌ی آفیس امکان مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی به صورت کاملاً حرفه‌ای امکان‌پذیر است. شاید بتوان یکی از نقص‌های Outlook 2013 را عدم تمایز ایمیل‌های خوانده نشده یا ایمیل‌های خوانده شده برشمرد. به طوری که در قسمت ایمیل‌های دریافتی، فونت ایمیل‌های خوانده نشده تنها مقداری درشت‌تر از فونت ایمیل‌های خوانده شده است. این موضوع ممکن است باعث شود گاهی ایمیل‌های خوانده نشده دیده نشده و خوانده نشوند. با استفاده از این ترفند می‌توانید ظاهر ایمیل‌های خوانده نشده را تغییر داده و مثلاً رنگ آن‌ها را قرمز کنید تا واضح‌تر از پیش شوند.
بدین منظور:
ابتدا Microsoft Outlook 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب View رفته و بر روی View Settings کلیک کنید تا پنجره‌ی Advanced View Settings باز شود.
اکنون بر روی دکمه‌ی Conditional Formatting کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده اطمینان پیدا کنید تنها گزینه‌ی Unread messages تیک خورده باشد.
سپس بر روی دکمه‌ی Font کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده می‌توانید تغییرات ظاهری مورد نظر خود نظیر تغییر نوع فونت و رنگ فونت را اعمال کنید. سپس روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
پس از مراجعه به قسمت ایمیل‌های دریافتی می‌توانید تغییرات اعمال کرده را مشاهده کنید.

تغییر واحد اندازه‌‌گیری خط‌کش Word از اینچ به سانتی‌متر

همان‌طور که می‌دانید در نرم‌افزار Microsoft Word در بالا و پایین صفحات دو خط‌کش افقی و عمودی وجود دارد که امکان تنظیم اندازه‌ی حاشیه‌ی صفحه، پاراگراف‌ها، جداول و... را فراهم می‌سازد. در صورتی که به این خط‌کش دقیق شوید متوجه خواهید شد که واحد اندازه‌گیری آن بر حسب اینچ است. در این ترفند به نحوه تبدیل واحد اندازه‌گیری این خط از اینچ به سانتی‌متر خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا در منوی File بر روی Options کلیک نمایید.
در پنجره‌ی باز شده، در قسمت سمت چپ، بر روی تب Advanced کلیک کنید.
حال در قسمت سمت راست پنجره، در محدوده‌ی Display، گزینه‌ی Show measurements in units of را بر روی Centimeters تنظیم نمایید.
در پایان بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
خواهید دید که واحد خط‌کش از اینچ به سانتی‌متر تبدیل شده است.
غیرفعال کردن حالت جدید پاسخگویی به ایمیل‌ها در Outlook 2013
در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار Microsoft Outlook در مجموعه‌ی آفیس، هنگامی که قصد پاسخگویی به یک ایمیل را داشتید با کلیک بر روی دکمه Reply، پنجره‌ای جدید باز می‌شد و از طریق آن امکان نوشتن متن و پاسخگویی به ایمیل مهیا می‌شد. اما در نسخه 2013 نرم‌افزار Outlook این حالت تغییراتی پیدا کرده است. به طوری‌ که دیگر پنجره‌ی جدیدی باز نمی‌شود و در همان محیط داخلی و در قسمت مشاهده‌ی ایمیل بایستی پاسخ ایمیل را نوشته و ارسال کنید. در صورتی که به این حالت جدید عادت ندارید، می‌توانید آن را غیرفعال کرده و همانند سابق در یک پنجره‌ی جدید به ایمیل‌ها پاسخ دهید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا Outlook 2013 را اجرا کنید.
سپس از منوی File بر روی Options کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید، در سمت چپ، Mail را انتخاب نمایید.
حال از قسمت سمت راست پنجره، در محدوده‌ی Replies and forwards تیک گزینه‌ی Use inline replies when replying or forwarding را بردارید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا تغییر اعمال شود.

تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint
فرض کنید یک فایل Word در اختیار دارید و قصد دارید از این فایل Word، یک فایل PowerPoint تهیه کنید. برای این کار چه خواهید کرد؟ بایستی بدانید یکی از قابلیت‌هایی که از نسخه 2007 به بالای مجموعه‌ی آفیس وجود دارد، امکان تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint است. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.
Microsoft Word 2007
در قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.
اکنون (ترفندستان) از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.
Microsoft Word 2010
ابتدا به تب File بروید.
بر روی Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.
اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.
دقت کنید متونی که در نرم‌افزار Word فرمت Heading 1 داشته باشند، در محیط Powerpoint تبدیل به تیتر اسلاید خواهند شد.

نحوه‌ی جستجوی تصاویر و جداول در Word 2010
همان‌طور که می‌دانید در محیط نرم‌افزار Word می‌توان به راحتی کلمات و جملات موجود در متن را جستجو کرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در Word 2010 می‌توانید تصاویر و جداول به کار رفته در فایل را نیز جستجو کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا  فایل مورد نظر خود را در Word 2010 فراخوانی کنید.
اکنون کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید.
خواهید دید پنلی در سمت چپ نرم‌افزار به نام Navigation پدیدار می‌شود.
حال در این قسمت بر روی علامت ذره‌بین کلیک کنید.
در منوی پدیدار شده در صورتی که Graphics را انتخاب کنید، کلیه تصاویر گرافیکی شامل عکس‌ها و نمودارها جستجو شده و در صورت وجود، در محیط برنامه به صورت انتخاب شده نمایش داده می‌شوند. با کلیک بر روی دکمه‌ی فلشِ رو به پایین، نتیجه بعدی نمایش داده خواهد شد.
 همچنین در صورت انتخاب Tables، کلیه جداول همانند بالا مورد جستجو قرار می‌گیرند.
 جهت مشاهده بهتر نتیجه جستجو می‌توانید در قسمت Navigation، از میان سه تب موجود، Browser the pages in your document را انتخاب کنید.

قرار دادن ویدیوهای آنلاین در آفیس 2013
یکی از امکانات جالبی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان درج و تماشای ویدیوهای آنلاین (نظیر یوتیوب) در محیط نرم‌افزارهای این بسته نرم‌افزاری است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جذابیت بیشتری به فایل‌های ساخته شده توسط آفیس ببخشید. در این ترفند به نحوه استفاده از این قابلیت آفیس 2013 خواهیم پرداخت.
 بدین منظور:
ابتدا  نرم‌افزار دلخواه خود از مجموعه آفیس 2013 (نظیر Word 2013) را اجرا کنید.
 سپس در تب Insert بر روی Online Video کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در قسمت Bing Video Search می‌توانید ویدیوی مورد نظر خود را توسط موتور جستجوی Bing جستجو کرده و پس از یافتن ویدیوی مورد نظر، آن را درون فایل خود جاسازی کنید.
در قسمت YouTube نیز می‌توانید مستقیماً ویدیوهای موجود در YouTube را جستجو کرده و از آن‌ها درون محیط نرم‌افزار استفاده کنید.
گزینه‌ی From a Video Embed Code نیز جهت استفاده از تمام سرویس‌های ویدیوی آنلاین است. کدی که در سایت‌های ویدیوی آنلاین به عنوان Embed Code یا «کد ویدیو» قرار دارد را بایستی Copy کرده و در این قسمت Paste کنید.


تغییر دمای هوا به سانتی‌گراد در Outlook 2013
یکی از قابلیت‌های جدید و جالب نرم‌افزار Microsoft Outlook 2013 نمایش وضعیت آب‌وهوا و همچنین درجه حرارت هوا در حالت تقویم است. این قابلیت که از طریق اینترنت نیز به‌روزرسانی می‌شود می‌تواند بسیار کاربردی باشد. چرا که مثلاً اگر درون تقویم Outlook روزی را برای یک قرار ملاقات مهم مشخص کنید می‌توانید اطمینان پیدا کنید در این روز هوا بارانی نیست. اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که دمای هوا در محیط نرم‌افزار به صورت فارنهایت نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه تغییر دمای هوا به سانتی‌گراد در Outlook 2013 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا Outlook 2013 را اجرا نمایید.
سپس از منوی File بر روی Options کلیک کنید.
اکنون از قسمت سمت چپ، Calender را انتخاب نمایید.
سپس از قسمت Weather گزینه‌ی Show temperature in را بر روی Celsius تعیین نموده و OK کنید.

غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013
صفحه Start که در آغاز اجرای هر یک از نرم‌افزارهای آفیس ‌پدیدار می‌شود یکی از قابلیت‌های جدید آفیس 2013 است. در صفحه Start امکان انتخاب قالب کاری خود برای فایلی که قصد ایجاد آن را دارید را در اختیار خواهید داشت. این موضوع می‌تواند به نظر کاربردی برسد اما در اوقاتی که با آفیس زیاد سروکار دارید این صفحه آزاردهنده خواهد بود. در این ترفند به معرفی نحوه غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار آفیس مورد نظر خود (مثلاً Word 2013) را اجرا کنید.
سپس از منوی File بر روی Options کلیک کنید.
اکنون در همان تب General تیک گزینه‌ی Show the Start Screen when this application starts را بردارید.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با راه‌اندازی مجدد برنامه خواهید دید که اثری از صفحه Start نخواهد بود.
برای بازگردانی صفحه Start نیز کافی است مجدد تیک این گزینه را فعال کنید.

نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013
در آفیس 2013 شما می‌توانید تصاویر مختلفی را به عنوان تصویر پشت‌زمینه نرم‌افزار انتخاب کنید. این تصویر پشت‌زمینه در گوشه‌ی سمت راست در بالای صفحه‌ی نرم‌افزار نمایش پیدا می‌کند و جذابیت خاصی به محیط برنامه می‌بخشد. در این ترفند به نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار دلخواه خود از مجموعه آفیس 2013 (نظیر Word 2013) را اجرا کنید.
سپس از منوی File بر روی گزینه‌ی Account کلیک کنید.
اکنون در قسمت Office Background می‌توانید تصویر دلخواه خود را انتخاب کنید. تصویر در همان لحظه تغییر خواهد کرد. با انتخاب None تصویر پشت‌زمینه غیرفعال خواهد شد.




مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF در Word 2013

یکی از امکانات جدیدی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان مشاهده و ویرایش مستقیم فایل‌های PDF در Word 2013 است. در نسخه‌های قبلی آفیس امکان ذخیره فایل با فرمت PDF وجود داشت اما ویرایش آن امکان‌پذیر نبود. کپی کردن متون داخل فایل PDF نیز راه قابل اطمینانی برای این کار نیست چرا که معمولاً متون فارسی به صورت صحیح کپی نمی‌شوند. به وسیله این قابلیت می‌توانید فایل‌های PDF را ویرایش کرده و در نهایت آن‌ها را به صورت فایل Word ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم. بدین منظور: کافی است نرم‌افزار Word 2013 را اجرا کنید. سپس از طریق منوی File و کلیک بر روی دکمه Open فایل PDF مورد نظر را فراخوانی کنید. در صورتی که فایل PDF مذبور حالت استاندارد داشته و به صورت حفاظت‌شده نباشد می‌توانید فایل PDF را در محیط Word ویرایش کرده و در نهایت آن را با فرمت دلخواه ذخیره کنید. همچنین دیگر نیاز به نصب یک نرم‌افزار مجزا برای مشاهده فایل‌های PDF نداشته و می‌توانید این فایل‌ها را در محیط Word نیز مشاهده کنید.

مطالعه‌ی آسان‌تر فایل‌ها در Word 2013
یکی از امکاناتی جدیدی که در آفیس 2013 به چشم می‌خورد «حالت مطالعه» یا «Read Mode» است. شما می‌توانید از این پس فایل‌های Word خود را در محیطی که تنها برای مطالعه بهینه شده است مطالعه کنید. «حالت مطالعه» فایل Word شما را به یک مجله‌ی دیجیتال تعاملی تبدیل می‌کند تا مطالعه محتویات فایل Word آسان‌تر شود. در این ترفند به معرفی نحوه استفاده از این قابلیت خواهیم پرداخت. بدین منظور: برای دسترسی به «حالت مطالعه» ابتدا فایل مورد نظر خود را در Word 2013 باز نمایید. اکنون در تب File بر روی Read Mode کلیک کنید. خواهید دید که «حالت مطالعه» فعال شده و می‌توانید فایل را در این حالت مطالعه کنید. شما می‌توانید با استفاده از امکاناتی که در منوی View وجود دارد مواردی نظیر اندازه فونت و رنگ پس‌زمینه متن را نیز تغییر دهید.

غیرفعال کردن نشان‌گر جدید تایپ در آفیس 2013
یکی از تغییراتی که در آفیس 2013 رخ داده است تغییر نشان‌گر تایپ است. بدین صورت که نشان‌گر تایپ در محیط نرم‌افزارهایی چون Word، دیگر تنها حالت چشمک‌زن معمولی ندارد و همراه با افکتی به آرامی کم‌رنگ و پر‌رنگ می‌شود. این موضوع شاید در دید اول باعث زیبا شدن محیط نرم‌افزار شود اما در صورتی که شروع به تایپ کردن متنی طولانی کنید خواهید دید که این نشان‌گر جدید چندان هم اتفاق جالبی نیست، چرا که به هنگام تایپ سریع، از متن تایپ شده عقب می‌ماند و حالتی کند دارد. در صورتی که به این نشان‌گر جدید متحرک علاقه‌ای ندارید، در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت. بدین منظور: ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایش‌گر رجیستری شوید. اکنون به مسیر زیر بروید: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\C ommon\Graphics دقت کنید در صورتی که کلید Graphics در زیرشاخه Common وجود ندارد بایستی خودتان این کلید را ایجاد کنید. برای این کار روی Common راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید. نام این کلید جدید را Graphics قرار دهید. پس از ورود به Graphics، در قسمت دیگر صفحه بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید. نام این مقدار جدید را DisableAnimation قرار دهید. حال بر روی DisableAnimation دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عدد 1 را وارد نموده و روی دکمه OK کلیک کنید. با اجرای یکی از نرم‌افزارهای آفیس 2013 خواهید دید که این نشان‌گر جدید غیرفعال شده است. برای فعال‌سازی مجدد آن کافی است به DisableAnimation مقدار 0 بدهید.

استفاده از «تصاویر آنلاین» در آفیس 2013
Microsoft Office 2013 نسخه جدید مجموعه نرم‌افزاری آفیس است که در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش آن عرضه شده است و به زودی نسخه اصلی آن ارائه خواهد شد. در نرم‌افزارهای آفیس 2013 امکان جدیدی به نام «تصاویر آنلاین» اضافه شده است که با بهره‌گیری از آن می‌توانید بدون ترک محیط نرم‌افزار، تصویر مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را مستقیماً وارد محیط برنامه کنید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت. بدین منظور ابتدا از اتصال به اینترنت اطمینان پیدا کنید. سپس در محیط یکی از نرم‌افزار‌ها (نظیر Word) در تب Insert و در قسمت Illustrations بر روی Online Picture کلیک کنید. در پنجره باز شده شما می‌توانید تصویر مورد نظر خود را از دو طریق جستجو کنید: مجموعه تصاویر سایت Office.com و همچنین قسمت جستجوی تصاویر موتور جستجوی Bing. پس از جستجوی عبارت مورد نظر و مشاهده نتایج، کافی است بر روی تصویر مورد علاقه خود کلیک کرده و سپس دکمه Insert را فشار دهید تا تصویر مستقیماً وارد محیط نرم‌افزار شود.

حل مشکل عدم نمایش بیش از 15 رقم در یک سلول در اکسل
در صورتی که در نرم‌افزار Microsoft Excel در یک سلول عددی با بیش از 15 رقم را وارد کنید، خواهید دید که نرم‌افزار به طور اتوماتیک عدد شما را خلاصه می‌کند و یا به جای ارقام آخر آن صفر قرار می‌دهد. در این ترفند به معرفی نحوه حل این مشکل خواهیم پرداخت. این موضوع به دلیل فرمت یا ویژگی آن سلول است. برای حل این مشکل کافی است: ابتدا سلول یا سلول‌های مورد نظر که چنین مشکلی را دارند را انتخاب کنید. بر روی یکی از این سلول‌های انتخاب شده راست کلیک کرده و Format Cells را انتخاب کنید. اکنون در تب Number و قسمت Category، گزینه Text را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که کل ارقام به طور کامل نمایش داده می‌شوند. برای انجام سریع‌تر این کار می‌توانید در همان تب Home از قسمت Number حالت سلول را تغییر دهید.


منتظر ادامه آموزش های این بخش باشید


تبلیغات
  • برای تبلیغ سایت یا محصولات خود با ما تماس بگیرید.