شنبه 30 تیر 1397
به اعتقاد پزشکان خوردن آب پرتقال، شیر، تخم‌مرغ، موز، کاهو و بخصوص آب گوجه‌فرنگی از به دلیل داشتن خاصیتی ضد دی‎اکسیدکربن دارند به ما کمک می‌کنند تا در برابر سستی و خواب آلودگی‌های فصل بهار مقاومت کنیم.
محل تبلیغات شما

▼ جـدیـدتـریـن هـا ▼


تبلیغات
موضوعات سایت
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1223
  • کل نظرات : 891
  • آمار کاربران
  • کل کاربران : 9064
  • افراد آنلاین : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 296
  • بازدید دیروز : 763
  • بازدید کل : 1,820,531
  • اطلاعات
  • امروز : شنبه 30 تیر 1397
  • مرورگر شما :
اتاق آرزو
تبلیغات
خرید لوازم منزل
دانلود انواع فایل
خرید کارت شارژ
بازی آنلاین
پایگاه علمی فرهنگی تلسمیک
تبادل لینک رایگان
فروش دامنه
اخبار آب ایران
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
چگونه بر خواب‌آلودگی بهار غالب شویم؟
  • تعداد بازدید : 267
  • چگونه بر خواب‌آلودگی بهار غالب شویم؟


    به اعتقاد پزشکان خوردن آب پرتقال، شیر، تخم‌مرغ، موز، کاهو و بخصوص آب گوجه‌فرنگی از به دلیل داشتن خاصیتی ضد دی‎اکسیدکربن دارند به ما کمک می‌کنند تا در برابر سستی و خواب آلودگی‌های فصل بهار مقاومت کنیم.

    خواب‌آلودگی بهاری، یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با تغییر فصل با آن درگیر می‌شوند. این این احساس بی‌حوصلگی، خستگی و نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است؛ این احساس اگر به تنبلی شخصی و رخوت پس از پایان تعطیلات مربوط نباشد، مطمئنا به تغییرات فصلی و بیولوژیکی بدن افراد بازمی‌گردد. خواب‌آلودگی فصل بهار تا دو الی سه ماه و تا زمانِ عادت به تغییر فصل، ادامه خواهد یافت. البته این عادت در برخی از افراد زودتر و در برخی دیرتر صورت می‌پذیرد.


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از فرارو، از مشکلات خواب‌آلودگی بهاری، افزایش تصادفات رانندگی، کاهش کار مفید، اضطراب، افزایش تحریک‌پذیری، کاهش تفکر و... را می‌توان مثال زد.

    در فصل بهار و با تغییرات آب و هوایی، رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند. همچنین ذرات گیاهی معلق در هوا نیز زیاد می‌شوند. این عوامل سبب رخوت و سستی بدن خواهند شد.

    هم‌چنین در نگاهی بیولوژیکی، با گرمی هوا رگ‌های خونی که در زمستان تنگ شده بودند، در بهار گشاد و منبسط می‌شوند. در نتیجه فشار خون کاهش می‌یابد و بیشتر جریان خون بدن به سمت پوست‌ها حرکت می‌کند و به این دلیل که در این فرآیند اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد، خواب‌آلودگی به سراغ افراد می‌آید.

    ساعت بیولوژیک بدن نیز در خواب‌آلودگی‌های بهاری موثر است. بدن انسان در زمستان به ساعت‌های طولانی در شب تنظیم شده است و به همین دلیل نمی‌تواند در فصل بهار با طولانی بودن روز هماهنگ شود و به همین دلیل افراد پرخواب می‌شوند. البته به مرور زمان این روند تغییر خواهد داشت و بدن‌ها با زمان فصل جدید هماهنگ خواهند شد.

    با وجود اینکه خواب‌آلودگی ناشی از تغییر فصل بیش از همه امری بیولوژیکی و طبیعی است، می‌توان راهکارهایی برای آن به کار بست تا از آن در امان ماند. در ادامه برخی از این راهکارها را می‌آوریم.

    بنابر طب سنتی و اسلامی، خوردن خرما به دلیل فراوانیِ مواد حیاتی مانند فسفر و پتاسیم در آن، در جلوگیری از خواب‌آلودگی موثر است.

    خوردن مواد حاوی فیبر، مانند سبزیجات و میوه‌جات نیز در کاهش احساس خواب‌آلودگی موثر هستند. خوراکی‌های فصل بهار به طور کلی فیبر کمتری در خود دارند که باید با مصرف مواد غذایی دیگر این کمبود را جبران کرد.

    اگر در فصل بهار، پس از طلوع خورشید و صبح‌ها خود را در معرض نور خورشید قرار دهید خواب‌آلودگی در شما کمتر خواهد شد. این اقدام را باید با ورزش کوتاه صبحگاهی همگام کنید تا در طی روز سرحال و شاداب باشید. ورزش و فعالیت در صبح موجب هورمون سراتونین را در بدن افزایش می‌دهد که موجب ایجاد نشاط در بدن است.

    بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با خوابیدن این احساس در آن‌ها از بین خواهد رفت. این تصور اشتباه است. خوابیدن در این فصل تنها به افزایش حس خواب‌آلودگی دامن خواهد زد. اما به‌جای این، می‌توان در وسط روز ده الی پانزده دقیقه را برای استراحت نیمروزی اختصاص داد که بسیار موثر است.

    اگر خواب شما به هم ریخته و شما به دلیل کوتاه شدن شب‌ها نمی‌توانید زود بخوابید، با یک برنامه‌ریزی، هر شب زمان خوابتان را به مدت 15 دقیقه جلو بیاندازید. اینکار را تا وقتی که به زمان مطلوب خواب شبانه‌روزی رسیدید ادامه دهید.

    یکی دیگر از راه‌های کاهش حس خواب در بهار، تصفیه و رقیق‌کردن خون بدن است. چرا که در این فصل خون افراد دچار غلظت می‌شود. برای این‌کار می‌توان از روش سنتی حجامت و یا اهدای خون استفاده کرد.

    به اعتقاد پزشکان خوردن آب پرتقال، شیر، تخم‌مرغ، موز، کاهو و بخصوص آب گوجه‌فرنگی، به دلیل داشتن خاصیتی ضد دی‎اکسیدکربن دارند به ما کمک می‌کنند تا در برابر سستی و خواب آلودگی‌های فصل بهار مقاومت کنیم.

    همانطور که آب در بسیاری از مشکلات بیولوژیک دیگر بسیار موثر است، در این امر نیز تاثیر زیادی دارد؛ در این فصل تا می‌توانید آب بخورید تا خواب به شما غلبه نکند. همچنین نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدارشدن از خواب، از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید زیرا پس از خواب طولانی، بدن آب خود را از دست می‌دهد و نوشیدن یک لیوان آب میزان زیادی از آن را به بدن باز می گرداند.

    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تاریخ : یکشنبه 16 فروردين 1394 موضوعات : پزشکی،بهداشت،درمان و سلامت ,
    برچسب ها : خوابآلودگی بهار ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی
    تبلیغات
  • برای تبلیغ سایت یا محصولات خود با ما تماس بگیرید.